چگونه دروس طلبگی را در خانه بخوانم؟

قلم های شکسته سابق
 
آخرین مطالب
 
حمایت میکنیم از
چگونه دروس طلبگی را در خانه بخوانم؟

سلام علیکم

 

دوستانی که میخواهند دروس حوزه رو به طور غیر رسمی بخوانند این راهنمایی بنده هستش که ان  شاالله شروع کنند ... 

1_ راه اول :

رفقایی که میخوان دروس حوزه رو بخونند این کتبش هستش و باید عزم خودشون رو راسخ کنند و تلاش کنند درس ها رو مطالعه کنند . چون این توضیحاتی که میدهم برای کسانی هستش که یا دانشگاه میخونند و نمیتونن به حوزه بیایند رسما و یا سنشون بالا هستش و مشکل بالا بودن سن و اشتغال داشتن به یک شغل رو دارن ویا دوستانی که علاقه به مطالعه دروس حوزه دارند .

اینجا نه رسما طلبه محسوب میشید و نه شهریه و یا کد به شما داده خواهد شد اینجا دلیه ...عشق طلبگی هستش ....

دروس پایه اول حوزه عبارتند از:

1-نحو مقدماتی(متن فارسی)

2-هدایه النحو (متن عربی)

3- آداب المتعلمین(اخلاق)

4- منطق ( فارسی)

5-فوائد الصمدیه(متن عربی)

6-احکام (متن فارسی)

7-صرف ساده (متن نیمی فارسی ونیمی عربی)

8-اصول اعتقادات (متن فارسی)

9-تجوید 

10- تاریخ

* اصول هم بحث شیرینی داره که بچه مسجدی ها باید براشون تکراری باشه احتمالا.

*کتاب هایی که مربوط به درس ادبیات عرب می باشد سه تا هستند البته بجز صرف ساده {1-نحو مقدماتی 2- هدایه النحو  3-فوائد الصمدیه  } که به همین ترتیب خوانده میشوند.

کتاب صرف ساده هم کتاب ادبیاتی هستش ولی فرقش با بالایی ها این است که اون ها رو به ترتیب یعنی بعد از تمام کردن یکی بعدی را مطالعه میکنند ولی صرف ساده رو از اول سال مطالعه میکنند .

* کتاب منطق هم ساده هستش و فهمش بیشتر برای اونایی که رشته انسانی خوندن آسان تر هستش چون در سال سوم منطق خوندن.

* احکام هم که خواندنش شیرین است از دروس جذاب و ساده حوزه هستش.

* تجوید و تاریخ  و آداب رو هم دوست داشتید مطالعه کنید .

 

برای این که شروع کنید به درس خوندن باید کتب ذکر شده رو تهیه کنید حالا یا از کوچه حاج نایب تهیه کنید و یا از طلبه های دیگر که میشناسید مثل امام جماعت مسجدتون  تهیه کنید ویا میتونید متن کتب که به صورت پی دی اف هست دانلود کنید بنده 2 رو این جا گذاشتم بقییه رو دانلود کنید از سایت شهید آوینی...

صرف (صرف ساده)

صرف (صرف ساده)

تالیف: سید محمد رضا طباطبایی

 شامل دو بخش فارسی و عربی می باشد.

دریافت فایل pdf کتاب

نحو (نحو مقدماتی)

تالیف: حمید محمدی
تعداد صفحات: ۵۲

علم نحو یکی از علوم پایه در یادگیری زبان عربی می باشد که بدون یادگیری این علم امکان تسلط به زبان و متون عربی نخواهد بود. کتاب نحو مقدماتی بصورت خلاصه و ابتدایی ما را با این علم آشنا می کند.

دریافت فایل pdf کتاب

    و حالا شما به یک استاد نیاز دارید و یا یک کسی که بتوانید سوالات خودتون رو ازش بپرسید که اون هم با این سایت www.imamsadiq.tv مراجعه کنید و درس های صرف ساده و نحو مقدماتی و صمدیه رو تصویری دانلود کنید و گوش بدید (این از درس های مهم ) و در هدایه فی النحو رو هم صوتی دانلود کنید در اینترنت موجود هست . واحکام و آداب و اعتقادات رو خودتون مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال از روحانیون بپرسید یا تو اینترنت دنبال جواب بگردید که خیلی کم پیش میاد که سوال داشته باشید .

اگه سوال داشتید هم اینجا بپرسید اگر بلد بودم و در توانم بود پاسخ خواهم داد....

 

2_راه دوم :

و راه دیگه اگه وقتتون یکمی بیشتر شده و یا میخواید یکمی رسمی تر بشه به سایت مهندس طلبه که از طلاب خوب حوزه معصومیه قم هستند بروید که این دروس رو برای دانشجویان و غیر دانشجویان عزیز قرار دادن تا آنلاین بتونند بخونند.حتما یه سر بزنید .( ثبت نام دوره مهر ماهشون شروع شده)

اگه تونستم راهنمایی کرده باشم الحمد لله و الا شرمنده بازم باید تحقیق کنید.


نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت17:22---29 تير 1394
سلام
شما میفرمایید که فقط علم را از حوزه سید صادق شیرازی یادبگیریم. به طرفی که درس میدهد کاری نداشته باشیم. دو نکته اینجا وجود دارد:
1-شما با اینکار تبلیغ گروهی که منحرف هستند را انجام میدید.
2-بعضی از دروس تغییر کرده. قطعا این افراد برای آینده این حوزه مجازی برنامه هایی دارند. شما هم اگر عالم نباشید و سر درس فردی که منحرف هست بروید قطعا ناخودآگاه روی شما تاثیر میگذارد.

پاسخ: سلام بنده عرض کردم فقط علم را یاد بگیرید همونطور که حضرت امام علی (علیه السّلام) فرمودند: مطالب حکیمانه را فرا گیرید ولو گوینده ی آن مشرک باشد. تازه آقای صادق شیرازی مشرک نیستند کمی منحرف هستند دشمن ما که نیستند و باید در برخورد با ایشون و نظریاتش احتیاط کرد پس هم ضرورتش معلوم شد هم فهمیدیم که اشکال نداره از ایشون "علم " یاد بگیریم حالا جواب دومی : بعضی از دروس تغییر کرده ولی کلیات همان است ... و بنده اطلاع ندارم چه برنامه هایی دارند . نکته آخر این که بنده عالم نیستم و سر درس خود ایشون هم نیستم و بنده فایل تصویری دروس سیوطی ، صرف ساده ، صمدیه و چند تا از دزوس دیگر رو نگاه کردم و غیر از درس چیزدیگه و حتی حرف اضافه هم نبود ...


Reza
ساعت12:33---2 تير 1394
سلام
لینک شدید با اسم قلم های شکسته، منم اگه خواستید با اسم مسجد ما (یا هرچی خوشت اومد)لینک کنید
پاسخ:با افتخار لینک شدی عزیز


احمد
ساعت11:27---31 خرداد 1394
سایت امام صادق علیه السلام که معرفی کردید برای سید صادق شیرازی هست.

توی معرفی هاتون دقت داشته باشید لطفا
پاسخ:سلام بنده اطلاع دارم که برای آقای صادق شیرازی هستش ولی بنده عرض کردم فقط صوت و فیلم آموزشی رو دانلود کنید که این هم اشکال نداره ... استاد خوبی دارد و بنده همه تدریس رو دانلود کرده و دارم و محتوا رو تایید میکنم ... سایت امام صادق (ع) خودش آموزش غیر حضوری دارد ولی بنده تایید نمی کنم ... پيامبر(ص) « علم را بجوييد حتي اگر در چين باشد»


احمد
ساعت11:25---31 خرداد 1394
خيلي راهنمايي عالي بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

موضوعات مرتبط: دست نوشته، ،
برچسب‌ها:
 

 تبادل لینک هوشمند 

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان قلم های شکسته و آدرس imamsadiq.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.